XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

4. Lantegi honetan zer egingo dute gure ikasleek? Gure ihardueraren gidari diren Ikastetxeko printzipioei goazkie hemendik.

Printzipio horiek errealitate bihurtu nahi ditugu, ekintza eta iharduera hauetatik: 4.1. Informatika-gelaren ezagutza Haren kokapena, oinarrizko obra (eraikuntza, ateak, leihoak, energi harguneak, argiuneak...).

Haien ahalbideak aurkeztea.

Alorren kokapen berriak asmatzea, erabilpen berriak saiatzea.

Muntaia berriak diseinatzea.

Ideia hauek planoetara iragatea.

Haltzariteriaren banaketa kalkulatzea (luzeerak, azalerak...).

Krokisak, projekzio diedrikoak.

Materialearen antolapen eta tolestapena.

Lan-metodo eta pleguen sorpena.

Ordenagailuen erabileretarako ordutegiak eratzea; txanda indibidualak....

4.2. Materialearen ezagutza eta erabilera Hardwarearen ezagutza zehatz, grafiko eta sinbolikoa.

Euskailuen erabilera praktikoa (papera, kartoiska, magnetikoa...).

Talde eta lanen araberaz, materialearen antolaketa.

4.3. Materiale eta programen listatuak eratzea Erabilpen eta aplikapenak sartzea (progresiboki).

Fitxa deskriptiboak eratzea.

Inplikatutako hard eta soft-en kosteak kalkulatzea.

4.4. Teknika espezifikoentzako grafikoak sortzea Projektuak gauzatzeko teknikak erlazionatzea (entrenamendua), aldez aurretik.

Metodo nahiz prozedurarako eskemak adieraztea.

4.5. Listatu eta taulen bitartez eratzea Ekintza, teknika edota projektuetarako terminologia zehatza (ekintz aditzak, aditz operazionalak: kargatu, gorde, hautatu, inprimatu, listatu, kalkulatu, planteatu...).

Prozedura-ereduen koadroak eratzea (urratsen seriazioa, sekuentziak...).

Deskripzio nahiz txostenetarako ereduak diseinatzea (bisitaldiak, lan-egutegia, iharduera, denbora, materialea...).

4.6. Projektu xumeen diseinua, teknika bakoitza menperatzeko Teknika bakoitzari dagokion terminologiari erabilera egokia ematea (gaiari datxezkion guztietan erabiliz).

Iharduera bakoitzari dagozkion materialeen izendatze zehatza.

Zeregin bakoitzean urratsak markatuz, betebehar bakoitzari dagokion eskema eratzea.

Osaturiko lan bakoitzaren sintesia eratzeko, eguneko laburbiltzearen datuak hartzea.

Balioztaketa honetarako erreferentzi gisa, sakontzearren hautaturiko projektu edo teknika hartuko da.